Bakgrund

torsdag 22 april 2010

Kiruna??

Det är så lätt när man blir äldre att se saker på ett annat vis än vad man gjorde för 10 år sedan. Det är väldigt skönt ! Jag tar gärna emot hjälp idag, än vad jag kanske gjorde då. Man behöver inte skämmas och lägga locket på i svåra situationer, utan istället erkänna att man är inte fullkomlig och kan klara av allting själv. Visst var det tufft för 50 år sedan också, men man stängde kanske dörrarna om sig då?? Vad vet jag... det är vad jag tror.

Jag satt på min balkong och läste igen, denna gången om att man kunde vinna en resa! Yes, tänkte jag. En motivering till varför just jag då skulle vinna detta, jo jag fyllde i en rätt bra motivering tyckte jag. Det tog mig en halvtimme, det var då jag såg den mindre texten nedanför:

"Allt du behöver göra är att köpa en cykel i din ICA Maxi-butik. Visa upp ditt kvitto och lämna in talongen i förbutiken."

Japp... visst... köpa en cykel... jag knycklade ihop den där j.... talongen och kastade den.... förresten var resan till Kiruna och I´m not in the mood för Kiruna om man säger så.

Jag åker till Grebbestad imorgon istället och hoppas på sol i helgen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar