Bakgrund

onsdag 8 september 2010

@work

På min arbetsplats pratar alla väldigt högt. Samlingsplatsen är i mitten och för att alla antagligen ska höra eller av ren lathet, så ställer man sig där eller i t ex kopiatorrummet och gapar ut sitt meddelande. Rätt charmigt, men emellanåt kan man få rätt ont i öronen om man råkar gå förbi just den personen vid det tillfället. Sedan har vi högtalartelefonerna också. Där sjunger dom bokstavligen ut till vem det berör... Som te x "Saaara" (med Mauro Scocco som melodi). Eller så låter det som om någon sitter i ett flygtorn och anropar: "Trean till Ella! Ella! Telefon på linje tre till Ella! Over and out!"

Igår mitt på dagen runt tolv lät det så här bland några anställda:

Anställd 1
- Hej då allihopa, jag åker till Stockholm och roddar med lite pressbesök, Lloyd Cole och Antony and the johnsons är här!

Anställd 2 & 3
- Okej! Ha de gott ... ja jag och xx åker till Berlin imorgon på popcommunity... vi ses på måndag!

Anställd 4
- Härligt! Rodda hem lite goa grejer nu då! Jag drar till Bristol ikväll och ska kolla The hmhm...(ja , trots att de pratade högt- hörde jag inte vad...)

Anställd 5 (JAG)
- Men vad roligt! Ja jag åker hem till Kaverös nu alldeles strax. Jag ska tvätta ett täcke som min katt har kissat på! Men vi ses...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar