Bakgrund

onsdag 3 augusti 2011

Vet inte var jag ska börja

Jag har tagit en del bilder och dom är i en oordning som min garderob ungefär. Jag är dessutom kvar i tisdags och måste berätta om dagen.

Jag cyklade ut med Ulrika till Hovåsbadet och idag kan jag nog förstå varför jag har så jäkla ont i ryggen. Jag har inte cyklat på över ett år och plötsligt cyklar jag två dagar i rad på en cykel där kedjan hoppar och inte är så där jättebra som den en gång var. Växlarna byter sig själva, mitt i en lättare uppförsbacke och jag har faktiskt ont idag, i både rumpa och ryggslut. . .

Ja, detta är INTE min cykel, men jag var tvungen att ta ett kort på den, för det såg inte så bekvämt ut med sadeln som inte finns.
Har ägaren tagit med sig sadeln och i så fall varför? Är sadeln så fin och exklusiv, så att han/hon inte vågar låta den sitta kvar? Finns det någon sadel överhuvudtaget och om inte, så borde ägaren ha ont någonstans . . .
Jag vet inte och strunt samma, men visst såg det obekvämt ut?

Bränd på kvällen, gick jag och K genom västra kyrkogården och tog en öl i majorna.

Hemma hos Kicki, blev det tacos och en barcadi cola strax innan. Kan meddela att man inte behöver så mycket överhuvudtaget för att vilja gå och lägga sig och sova. Har dock blivit bättre på det där, med att gå och lägga mig alltså. Men det beror på sällskapet jag har idag och att jag är lycklig.


Tillbaka till stranden, som var en betongplatta . . . ja, men där har vi det ju, bilden talar för sig själv! En cykeltur plus att ligga på en betongplatta gör Ellinors rygg dålig helt enkelt.

Det var otroligt varmt, men det fläktade gott där vid kanten. Badade gjorde jag dessutom och DÅ är det varmt. . .

Plötsligt bakom mig uppe på berget, började någon spela gitarr. Jättetrevligt, men min första tanke var innan jag kunde resa upp mig och titta förvånat var "Vem f-n tar med sig en gitarr till stranden?" Sedan ändrade jag mig och tyckte att det var en jättebra idé och tänkte istället
"BRA DÄR!!"
Det blev ju liksom lite go stämning och man kände sig välkommen. . .

. . . fast framför mig kändes det inte så välkommet. . . det kändes mer som, håll dig undan. Hit men inte längre!

Den härliga cykelturen ut på leden är verkligen helt underbar . . . speciellt när man kommer fram och ser vyn framför sig.

U, den lilla förskoleläraren hittade sin skylt, strax efter Askimsbadet och började slita och dra i den. Strax därpå, kom stadsdelsnämnden med sin bil och körde sakta bakom oss. Lite komiskt, med tanke på att vi strax innan då, hade skojat och sagt att vi kunde ta med oss skylten bak på cykeln och sedan satt den uppe vid Kavåsskolan, där U jobbar. Där är det nämeligen bara massa förskolor och barn överallt.

På denna pub, satt jag helt tyst nästan och bara stirrade in i tv:n framför mig. En match i "sporten" MMA höll på och jag kom då och tänka på min älskling av en och annan anledning. Sedan sa jag högt för mig själv "Mmm... det där ser ju lite ansträngt ut"! Kan man väl säga, sa bartendern och var fascinerad av sparkarna och hur fort det gick när en av personerna väl var klubbad.
Ja, denna dagen gick även här i hundratjugo och värmen tar på en. Men jag klagar inte, jag älskar sommaren och snart är vintern här- och DÅ kommer jag säkert att klaga. Det är nog säkert. . . men något som kändes extra bra den här sena sommarnatt, var att vi ändå befann oss på hemmaplan! ;-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar