Bakgrund

tisdag 23 augusti 2011

Oväder?

Jag har varit på match idag nere vid Sikvallen. Sonen spelade mot Donsö och den andra sonen spelade också mot Donsö, fast ute på deras hemmaplan. Donsö segrade både hemma och borta och vad kan man säga om det mer än att dom alla kämpade!?

Sovit har jag gjort också och jag är fortfarande trött...
När vi låg och vilade idag på soffan idag hörde jag ett strilande ljud. Det lät som om det ösregnade på balkongen. Jag gick dit och möttes av en stor jäkla maskin, ja en högtrycksspruta. En sådan som jag brukar skämta om när jag vill blåsa ut hela lägenheten. En man stod och sprutade med denna och hade jag inte sett mannen hade jag trott det var oväder ute. Jag kunde knappt se ut och köksfönstret var täckt av vatten, det yrde och svepte vatten överallt. Vad i h-vete?? tänkte jag och tittade ut på min lilla balkong. Kattlådan var halvfull av vatten blandat med bajskorvar och kattsand, mina dynor och täcken var också blöta kan jag be att få tala om...

... jag kom då på att jag faktiskt fått restriktioner att tömma balkongen denna vecka för arbeten och reparation som detta. Men jag hade ju glömt! Den enda som mådde bra därute just då, var min tomatplanta som inte fått vatten på en vecka. Inget mer som ska sköljas bort? Säg bara till, så ställer jag ut det på balkongen kära arbetare...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar