Bakgrund

fredag 6 maj 2011

Sol eller inte

Segmentell hyperpigmentering sa läkaren att jag hade. Därav mina mörka fläckar som jag har på min halva högra sida av kroppen.

Jag har haft dom sen 18 årsåldern, men det har bara blivit mer och mer. Ingen fara i alla fall, så som jag trott. Många har undrat och frågat om jag blir slagen. Men så är det verkligen inte.

Dom tog prover och det gjorde så in i h---- ont. Två sår har jag nu på armen! Kan man få segmentell hyperventilering? För det var så det kändes att jag plötsligt fick just då...

Nej, sa läkaren som var i 60 års åldern... och log. Det är ingen fara med dig. Skydda såren i solen nu och undvik sol överhuvudtaget om du kan- så slipper du dessa pigmentella ökningar.

Undvika sol?? Det finns inte på min karta- tyvärr. Det är solen som gör att jag överlever, så jag kommer nog inte bry mig ifall det blir mer och mer...

Förresten ska det bli sol och fint väder imorgon och på söndag!! Längtar. . .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar