Bakgrund

lördag 28 maj 2011

Vad kostar det?

Jag laddade på mitt hundrakort igår och när jag åkte spårvagnen så lade jag kortet mot maskinen och sedan då? Skulle jag gjort det igen en gång till när jag gick av? För när jag återigen lade kortet mot maskinen imorse, ja då stod det att jag hade 55 kronor kvar. Hur gick det till? Kostar det så mycket för två resor? 45 kr? Nää... och när spårvagnskontrollanterna kom på och var sådär tuffa som bara dom kan vara... och inte kunde svara på min fråga. Ja, ni ser på löpsedeln att en polis bröt armen på flicka?!!

Imorron står det på löpsedeln "Kvinna bröt arm på kontrollant" ;-)

1 kommentar:

  1. Det där med att åka kollektivt i Göteborg...det är den hel vetenskap. Jag är glad att jag slipper åka med så ofta.

    (det har blivit så konstigt när man ska kommentera på din blogg, fast jag är inloggad så känner den inte av det...)

    SvaraRadera