Bakgrund

tisdag 18 oktober 2011

Upp och ner

Det har blivit en vardag för mig, det där med upp och ner. Tror att ni också märkt det... men ni vet när man ena stunden är förbannad och sen försöker hitta nåt litet glädjeämne för att kunna bli glad- så känner man sig en aning schizofren faktiskt.

Sedan kom sonen dessutom hem och hade slagit i huvudet strax innan han åkte från skolan. Mådde illa, kräktes, ville bara sova, hade huvudvärk och hade svårt för ljuset..."Jag såg stjärnor" mamma... (Mmm.. som jag gör varje dag då..)

Hjärnskakning med andra ord!
Hjärnskakning betyder att den mjuka hjärnvävnaden kommer i rörelse på grund av slag mot huvudet. Ja så stod det när jag sökte efter symtom och information om detta.

Undrar om inte min hjärna också kommit i rörelse ... ja, jag tror faktiskt det. Jag har inte fått något slag emot det, men det är så mycket annan drama runt omkring mig, så jag tror ibland att jag är med i något test av något slag. Typ som det där programmet som går på tv nu "Svärföräldrarna från helvetet". Man ska stå ut med det mesta under en viss tid för att se hur länge man pallar...

Nej, nu ska jag gå och köpa thaimat och räkchips till min son som är hemma från skolan idag. Vi har mys och IDAG är en BRA dag. Trots hjärnskakningar och annat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar