Bakgrund

tisdag 5 juli 2011

En sväng till stan

Nu kröp det en larv på benet också. Fan vad äckligt, vad sjuttan kom den ifrån nu då?

Idag har det varit VARMT. Vi tog vagnen in till stan, där Partille Cup huserar på Heden. Herregud, vad folk. Alldeles för mycket för min smak.

Ett trevligt litet band som spelade


Vätskekontroll


Paddanbåten vid Kungsportsbron

Middag hemma, som blev en annorlunda pastasås än vad jag brukar göra.
Hela champinjoner, med pressad vitlök som jag stekte med baconbitar.

Sedan blandade jag i creme fraiche och gorgonzolaost och lite kinesisk soja.

Jag tyckte om det, men barnen sådär. En annan ost nästa gång kanske för gorgonzola har ju faktiskt en speciell smak. Krämigt och gott blev det i alla fall.

Nu är jag rastlös. Ska jag måla då kanske? Ja det gör jag. Jag målar något. Vad ska jag ta då? Klockan tar jag. Bra där!

3 kommentarer:

  1. Härligt när ni kan åka iväg sådär tillsammans, det saknar jag : /
    Härlig maträtt, lite annorlunda än va jag brukar göra!
    Men lät väldigt gott, den skall jag testa idag :)

    Kramis// Suss

    SvaraRadera
  2. Ja, sonen tyckte det var för mycket folk och vi gick mest bara planlöst omkring . . . det funkar alltid bättre, när det bara är vi två och inga mer och man får ju ta det som det är. Bara man gör något . . . typ.

    SvaraRadera
  3. Jamen så är det!! Bara ingen annan är med som ett störande moment ! ??

    SvaraRadera