Bakgrund

lördag 5 oktober 2013

Mellanöstern, fiskpinnar och skrattanfall!

Lördag morgon och här sitter jag och äter en donut till morgonkaffet! Veckan har gått fort igen. Man jobbar, försöker hinna att träna och göra det där som alla andra gör. 

Föräldramöte. I en klass där alla är ifrån Mellanöstern. Åtminstone såg det ut så och en underlig känsla infann sig när jag steg in i klassrummet. Det kändes som om jag var någon gäst utifrån och väldigt malplacerad. Det tyckte nog dom också av deras undrande blickar att döma. Högljudda, slöjbeklädda och många hade släktmedlemmar med sig. Jag vet inte hur jag ska säga, men det kändes konstigt och skumt . . . lite omvänt av nåt slag. Hade jag VARIT gäst i ett annat land så hade det nog inte känts lika konstigt. Men nu- det blev verkligen påtagligt och mysko på nåt vis. Läraren var svensk! Han kom fram till mig och skulle översätta ett papper, när han kom på att jag nog inte hade problem med svenska språket. 
Vad har hänt mer? Sover dåligt på nätterna och försover mig lätt på morgonen. 

Jag har varit på provsmakning av fiskpinnar! Kan meddela att den jag tyckte bäst om var ICA:s egna märke- annars kanske jag inte är jätteförtjust i just fiskpinnar, men det är perfekt att snabbt laga ihop ibland om man har bråttom. Då kan jag köpa fiskpinnar och lägga i tortillabröd med hackad sallad, gurka och rödlök eller vad jag har i grönsaksväg med nån god dressing och rulla ihop. Det gillar barnen också!
250 kr för en timme smak & åsikt. Det är bra! 

Och så något att skratta åt. Kanske inte skrattar jättemycket åt namnet, men mer åt att de skrattar okontrollerat. . . haha.











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar