Bakgrund

onsdag 2 juni 2010

Och vem är jag?

Jag åkte till banken för att föra över pengar från ett sparkonto jag "haft". Ett konto som jag sparar pengar på till min dotter. En del av dessa pengar skulle föras över till hennes konto för en anledning och då tittade hon i kassan på mig och sa att "det kan inte du göra". Nähä? Varför då?
"Nej hon är 18 år nu och det är bara hon som har behörighet till det kontot nu."
VAA???
Okejjj.... Mina tankar blev direkt "Hon kommer plocka ut varenda krona....måste hem och prata allvar...FORT!!!! "

Samtidigt visste jag att min son hade ett beställt legitimation som låg och väntade på att få hämtas ut. Så jag sade detta och lade fram mitt legitimation för att visa att jag var målsman.
"Nej det kan du inte heller göra, sa hon i kassan då" NÄHÄ??? Varför då?
"Nej han måste själv komma in personligen för att styrka att han är han... "

Då undrar jag, vem är jag till för nu? Är jag för gammal och värdelös eller är det mina barn som börjar bli vuxna och komma in i vuxenvärlden? Ja, det är det sistnämnda såklart. Men där stod jag... och jag som alltid skött sådana saker innan, ska nu lämna över. . .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar