Bakgrund

torsdag 31 mars 2011

Allt har en betydelse

Vaknar på morgonen efter en underlig natt med massa drömmar. Går in och duschar och försöker rycka upp mig. Den här veckan har jag ställt in allt jag haft på agendan. Är inne i ett mood som är upp och ner . . .

Inne i duschen, får jag plötsligt sällskap av Simba som sätter sig och stirrar på mig och den där trasiga duschslangen som gör att en stråle sticker iväg åt ett helt annat håll. Jag tittar tillbaka och det känns som om vi får en sån där härlig kontakt. Jag börjar prata med honom och han tittar med stora ögon, så ser jag hur han öppnar munnen... precis sådär som på tv när dom får till det så roligt- som om att katten ska prata. Jag väntade mig ett mjau... men istället börjar han kräkas.

Den där känslan av samhörighet försvann rätt fort och jag var inte längre trollbunden av hans blick. Jag sade tyst för mig själv "Mm...men det var väl trevligt då..."

En liten hårboll och något annat som jag inte kunde fastställa eller urskilja vad det var, låg på golvet och sedan gick han...
Önskar ibland att man själv bara kunde göra så, när man inte mådde bra. Man går och sätter sig hos någon och låtsas få till en connection, sedan kräks man plötsligt.

God Middag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar