Bakgrund

onsdag 30 mars 2011

Depp deppi depp

Idag har det varit en dag i deppets tecken. Jag kan inte säga varför, utan det har bara varit så. Men så blir jag arg på mig själv och försöker tänka på annat sätt. Ja, det har varit livliga diskussioner här med mig själv och det slutade med att jag lade mig ner och lyssnade på en skiva "Mindfullness i vardagen", där man ska tänka på sitt andetag bland annat. Här och nu. Vägar till medveten närvaro!

Mm... det gick bra i 30 sekunder ungefär. Sedan blev jag irriterad på rösten som pratade. Vad var det han sa nu igen? -Tills du förlorar kontakten med andningen, sa han . . . Herregud! Jag kommer att förlora kontakten med verkligheten om jag ska hålla på med detta. Men man ska ge det flera chanser tydligen och öva på sitt tålamod och det lär jag behöva!

Jag tog en annan väg ikväll till en medveten närvaro. Jag mölade i mig nästan hela 200 grams marabou chokladkaka och sipprar på ett glas vitt vin till Per Mobergs matprogram och lite skvättande svettdroppar som hamnar i hans mat. Först sa jag för mig själv "vad go han är", sen ändrade jag mig efter ca fem minuter och sa " men ditt lilla svin". Fast han är charmig på sitt sätt. Han verkar åtminstone leva i nuet och är både medveten och närvarande!!

1 kommentar:

  1. Åh, jag önskar att jag kunde lyssna på såna där skivor. Men jag kommer bara på mig själv hela tiden med att tänka på annat. Tvätten, jobbet, pengar, disken, räkningar, nåt kul som hänt, nåt tråkigt som hänt osv. osv.
    Däremot kan jag lyssna på en CD-bok. Fast av historien vet jag inget. Jag stensomnar. Alltså är det bättre avslappning för mig.

    SvaraRadera