Bakgrund

torsdag 4 oktober 2012

Ett och två- blir tre

Igår var ju en trevlig dag. Jag skrev på anställningspapper och var så upprymd efteråt över att jag kommer att få träffa människor igen. Normala människor, vad jag tror.

Sedan restaurangbesök i ett regnigt Göteborg med la familia. 
Mycket trevligt med små bord med rutiga dukar.
Syster flyttar utomlands idag. 
Värme- 31 grader!

LSS-handläggare som ringde och ville ställa några frågor med vänlig röst och förståelse. Då brast den hårda ytan och jag började gråta.
Till och med hon var frågande över annan handläggares bemötande och svar som "Du får skylla dig själv!" 
Vissa människor SKA inte sitta där dom sitter.
  
Nu promenad och andas in luft så tankar skingras. Kanske läxläsningen för sonen snart är på sitt slut? Om inte, så kommer jag bara bli lite mer galen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar