Bakgrund

torsdag 26 juli 2012

Det var jävligt varmt och mycket svordomar

Idag är det nog sommarens varmaste dag. Möjligtvis. Men varmt är det och vid Stamsjön låg jag på en filt, insmord med cocosolja och lyssnade på en familj strax ovanför mitt huvud. 
Mamman i familjen svor som en borstbindare. Hon pratade med sin son i 10-årsåldern och det var "Eftersom du är så jävla trevlig, så kanske jag råkar släppa handduken nu när du byter om. Eller "Vad fan gjorde du uppe så jävla sent i natt för? Det var väl inte så jävla smart?!" Mening efter mening innehöll minst en svordom och till slut reagerade jag bara instinktivt tror jag och höjde huvudet med solglasögonen på sne och sa "Men va faan!"

Så jag var iofs inte bättre och inte faan slutade hon heller- tysta blev de för en stund, men jag tror inte hon fattade vinken. De körde på i samma stil men var på väg därifrån, så jag slapp höra resten. Pappan bara skrattade och den 3-åriga sonen bjäbbade emot.
Jag tycker åtminstone man kan försöka tänka på språket liiite grann och inte hålla på och diskutera emot som om föräldrarna var på samma nivå som sina barn. Ja det var en maktkamp och det lät verkligen inte bra. Så det så!


Här får ni en bild på en trollslända som satte sig !

2 kommentarer:

  1. Jag AVSKYR föräldrar som svär åt sina barn...

    SvaraRadera
  2. Jag håller med dig, det låter så illa. Ibland kan det slinka ur en svordom, men då är jag snabb med att be om ursäkt och man är ju inte mer än människa!

    SvaraRadera