Bakgrund

torsdag 26 juli 2012

Vem ska sitta i lådan?

Jag funderar. Men det kanske är överskattat och dumt. På vad jag funderar vet jag inte heller riktigt, för det är så mycket och lite av varje, tankarna bara snurrar och av erfarenhet är det inte bra för mig att tänka för mycket- så jag hoppar det.
Kanske därför jag är så spontan emellanåt också? Jag skiter i att tänka för mycket eftersom det inte blir bra och då mår jag bättre, agerar efter stundens tycke men så blir inte det bra heller, för ibland gör jag saker som jag kanske inte borde, eftersom jag är väldigt lättpåverkad och så kommer jag på det lite senare och då blir inte det heller bra.
Så vad ville jag komma med detta nu då?
Stundens ingivelse kanske.
En katt i vårt hus. (Ja ni behöver inte säga något, tack!)


Ja han sitter under en byrå just nu. Jättesöt tigerlik. Men!
Jag köpte den här katt"sanden", för den ska tydligen inte lukta så som vanlig kattsand gör.
Läser instruktionen på baksidan.
 1. Fyll kattlådan med 3-4 cm.
2. Ta bort avföring dagligen.
3. Byt all kattströ efter 3-4 veckor om ni har en katt.

OM ni har en katt?
Ja, vem skulle annars sitta där och lägga sin avföring och varför skulle det annars heta kattströ?

2 kommentarer:

  1. Lilla gubben... han kommer snart fram och bekantar sig med er. Det är en stor omställning för en liten kisse att skiljas från sin mamma och hamna alldeles ensam. Men kattens nyfikenhet och längtar efter att bli klappad och uppmärksammad tar snart överhand. Min andra katt låg under min soffa i drygt 2 veckor. Hon vågade sig fram att äta om natten. Men så småningom blev hon en tillgiven katt. Det var inte lätt, för hon var över ett år gammal när vi fick henne. Men det gick. Det handlade bara om tid och kärlek.
    Och appropå kattsanden, testa er fram. Lägg inte pengar på sand där man lovar endast sandbyte en gång i månaden. För det är ren bluff. En katt kissar en del med, och det är det viktigt att få bort med. Sand som klumpar sig är bra.
    Lycka till! Kram /S

    SvaraRadera
  2. Ja han har vågat sig fram, men vänder när vi kommer för nära. I natt vaknade jag av att han låg vid mitt huvud- så det är ju ändå ett tecken på att det går sakta framåt.
    Jag ska avlägga rapporter emellanåt till dig! :)

    SvaraRadera