Bakgrund

måndag 30 juli 2012

Ikea tur & retur ...

En sväng till Ikea med dottern gjordes igår och en del möbler köptes till hennes nya lägenhet. Det är som alltid på Ikea- man hittar sååå fina saker. När det sedan skulle stuvas in i bilen sa jag högt för mig själv "Jaha?! Hade inte jag en större bil? " 

Som vanligt hade man köpt för mycket och till slut fick jag trycka in sakerna med ett ben/ fot "innanför" bagageluckan och så skulle det stängas samtidigt som jag sakta drog ut min fot. Ja, det gjorde både ont och kändes extremt taikon över det hela ... sedan satt dottern med en stor bräda över huvudet och jag själv kunde inte se någonting- varken bak eller på sidobackspeglarna. 
Trafikfara? Ja men varför inte ... Lite spännande får man ju ha det i vardagen!
Nästa gång kommer jag tömma bilen på skit INNAN vi åker till Ikea.
Det bästa var nog fikan. Billigare fika än på Ikea undrar jag om man kan hitta! 
Jordgubbscheesecake med kaffe, mums!



2 kommentarer:

  1. Verkar helt normalt, inte Taikon alls. Själv fick jag få in i varuhuset och lämna tillbaka en skrivbordsskiva som inte gick in i bilen på nåt sätt, hur jag än vände och vred på den. Jag fick helt enkelt köpa en storlek mindre...så kan det gå!

    SvaraRadera
  2. Hahaha... vad skönt att jag inte är ensam om det då. :)

    SvaraRadera