Bakgrund

tisdag 12 juni 2012

En tillfällig lösning

Jag ringde på ett jobb idag och fick komma på intervju direkt  :-)
Jag kanske borde ringa min arbetsförmedlare jag gått hos i över ett års tid och lämna några tips?! Säga som så att "Jag har aldrig fått så många jobberbjudanden, som när jag lämnade dig!"
Kanske jag dessutom kan jobba där han jobbar?!

Solen sken rätt in i vardagsrummet i morse när jag vaknade och en av trädgårdsvärdarna i området trimmade gräset i en halvtimmes tid, rätt utanför sovrumsfönstret. Fönstrena är rejält smutsiga och som alltid blir jag i städartagen när jag ser hur de ser ut. Och som alltid försvinner solen också efter någon timme eller två. Men gräsklipparmannen har inte försvunnit, han befinner sig nu på andra sidan av huset.

Antingen tvättar man fönstrena eller så gör man såhär tillfälligt !!

 . . . och när grannarna precis som jag är trött på det där gräsklipparljudet, ja då tar jag fram min egna lånade trimmer och fortsätter med oljudet en stund till. . .  
Alltid retar det någon. (Hihi)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar