Bakgrund

lördag 9 juni 2012

Lerumsdagar

Lerumsdagarna pågår hela denna helgen och vi har varit där nere idag, bara för att försöka vinna en jätte ful peruk till sonen- känns det som. Som alltid är det dyrt på sådana tillställningar och man ska kasta 3 pilar på ballonger för 20 kr- för att också vinna en uppblåsbar gigantisk hammare som man sedan efter 20 minuter har lust att sticka hål på- eller bara rent utav klippa sönder eftersom det bankas överallt med den. Visst, den  gör inte ont- men det låter något förbannat jobbigt när flera barn samtidigt håller på. De springer också runt dig, men i det här fallet mig- och så ska man samtidigt koncentrera sig på att försöka prata och se sig omkring. 

Nä. Åter till den där hemska peruken. 20 kr för 2 fula säck-påsar som man ska kasta på 6 burkar som står i en pyramid två meter framför dig. Det är tyngre plåtburkar som ska ner- alla ska bort från hyllan. Och hade jag haft fler sådana säck-påsar, hade jag velat kasta en på killen också, som efter mina 2 gånger 20kr:s försök fick förfrågan hur mycket han skulle ha för den där fula peruken som sonen såååå gärna ville ha och han svarade "Ge mig hundra spänn så är den din!" 

Det fick han verkligen INTE. 
Men såhär kunde det sett ut om sonen fått som han ville.

Bra musik spelades och Arvingarna uppträdde senare på kvällen.  Lotter köptes också, men jag borde nog lyssnat på mitt horoskop där det stod att jag inte skulle ha någon tur i spel den här veckan.
En trisslott fick jag i alla fall (för att man handlade för över 100 kr) när vi tillsammans med härliga fam Sandberg köpte fika på caféet och då vann jag 25 kr. Det måste ju räknas som tur ändå!? Heikki Vesa hade alltså inte helt rätt denna vecka. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar