Bakgrund

tisdag 12 juni 2012

Vi har varit på Ikea idag - syns det?!

  Dottern behövde lite saker till hemmet så vi åkte till Ikea idag.
Sonen var också med. Det blev mat i restaurangen och sen ringde telefonen. Jag satte mig i ett lekrum, för det var där jag befann mig och så tog jag en penna och ett papper som Ikea har utsatt lite här och där för att anteckna. Jag satt på en liten liten stol vid ett litet litet bord och skrev. Sonen undrade var jag tagit vägen och såg mig sittandes sådär- han tyckte det såg roligt ut. Men telefonsamtalet var från det jobb jag sökte i morse och som jag var på intervju för, 3 timmar efteråt. Ja ja, lite desperata kanske de var- men ändå.
Tänk vad roligt det blev helt plötsligt. . . 

. . . och tänk vad roligt det är med inredning. Man vill bara ha, ha, ha ... nytt, nytt, nytt.
Men nej, ekonomin tillåter ju inte det. Fast några saker blev det ändå såklart. Är man på Ikea, så är man.

308 kr blev det.

Sedan tömde sonen sin byxficka också när vi kom hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar