Bakgrund

söndag 3 juni 2012

Det känns bra

Jag har inte skrivit på ett tag som ni märkt. Jag har haft bloggsemester. Kanske jag är i en fas där jag inte orkar/ hinner med / inte känner för det längre. Jag mår så himla mycket bättre nu när jag äntligen fått ett jobb i alla fall och jag trivs jättebra.

Vi pratar om äldreomsorgen. Jag åker runt mellan Floda-Stenkullen och Lerum och hembesöker äldre goa tanter och farbröder. Någon kan behöva ta en promenad och behöver lite sällskap, någon annan kanske behöver hjälp med att bädda sin säng och laga mat. 

Det här är som klippt och skuret för mig. Jag känner mig som någon igen och att jag behövs.
På vägen där ett gulligt par bor kom detta fina rådjur.
 Hemma hos en 97 årig dam som ville spela sällskaps-spel.
Det där med att ha varit sjukskriven och arbetslös har varit jobbigt- jag önskar aldrig tillbaka dit och kommer verkligen att ta vara på det som är och ta en dag i taget . . .

. . . som jag brukar med andra ord.

1 kommentar:

  1. Jag beundrar er som jobbar inom äldreomsorgen, ett sånt viktigt jobb men tyvärr inget för mig. Fast...jobbet på en förskola kanske inte är så annorlunda?

    SvaraRadera