Bakgrund

torsdag 24 maj 2012

Är det någon som är varm?

Värmen tar redan kål på människor.
Efter ett besök i affären har vi nu konstaterat detta, jag och min son.
En kvinna stod tydligen och bad oss att vi skulle flytta på oss, utan att vi hörde detta. Det resulterade i att vi blev halvt om halvt överkörda och så en harang med svordomar som "Skit i det då för h-vete ... "

Vi stod kvar och tittade med stora ögon på varandra och undrade vad det var frågan om, men tänkte sedan att hon mådde nog inte så bra. Kom strax därpå in bland frukt och grönt. En annan kvinna hade på sig samma linne som mig och jag log och sa glatt "Vilket snyggt linne!" varpå hennes man sa "Oj, vad händer om jag tar fel på er nu då?" och skrattade. 
Kvinnan skrattade inte. Hon tog mannen åt sidan och gav honom en lektion i uppförande eller liknande - för han var liksom uppträngd mot salladskylen och i och med att hon var längre än honom, såg det lite dramatiskt ut. Hon uppskattade inte det han sa uppenbarligen och inte heller att vi hade samma linne. 

Är det värmen eller är folk rent utav bara tråkmånsar? Ja, jag slappnar av i alla fall, tar mig ett glas kallt vitt vin och ser fram emot ännu en dag med arbete. Det känns gott ska ni veta !

Sonen valde goda bigarråer !!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar