Bakgrund

torsdag 3 maj 2012

Värme, sol, son och kärlek

Jag hänger tvätt på min lilla gräsplätt (rim) och jag kan inte ens sitta där en längre stund- för det är 30 grader varmt enligt min termometer och jag får värmeslag. JAG VET! Man ska inte klaga och jag gör inte det heller, jag bara snackar lite fakta här ... jag svettas nämeligen.

Som igår till exempel, så var det lika varmt och jag var i solen nästan hela dagen. På eftermiddagen när "lilla" sonen kom hem var han lika trött som mig av värmen, så efter maten gick vi och lade oss en stund.
Jag vaknade kl 19.30 och insåg att jag knappt kunde röra mig och att väcka honom då var minst sagt både lönlöst och dumt. Jag gick bara upp och duschade och sov sedan runt- med ett break runt 23.00 tiden tror jag, då dottern kom hem. Sonen vaknade och satte sig upp.
Sedan sade han
"Mamma, jag tror jag glömde låsa min cykel förut! "
"Det har jag gjort", svarade jag.

"Herregud mamma. Det är sådant som gör mig så tacksam, när du säger så. Nu behöver jag inte oroa mig över det. Tack så hemskt mycket. Godnatt och jag älskar dig!"

Trots att jag var i någon slags djupsömn satte sig hans ord. Jag vaknade till. Han uttrycker sig med känslor som man ibland bara känner- men kanske inte alls pratar om. Det är en fantastisk förmåga som JAG bland annat älskar HONOM för.

På morgonen var vi minst sagt lika trötta ändå- och efter lite tjafs och lite snack avslutade han med:

"Jag älskar dig mamma. Jag gör det i och för sig hela tiden- men jag säger det för sällan bara."

Sedan gick han- ut till skoltaxin och vinkade ... "Ha en bra dag mamma!"

Sådant borde man skriva ner- så han en gång får läsa detta- och det är ju det jag gör nu!
Han är bäst. Bäst för att vara honom. Kärlek.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar