Bakgrund

onsdag 9 maj 2012

Bitring

Jag har varit hos tandläkaren 2 ggr på väldigt kort tid och han bad mig ta med min bettskena för att få titta på den eftersom jag ändå sover dåligt och vaknar med huvud/ käk-värk. 

- Det där är ingen bettskena, sa han.
- Jo det är det.
- Nej.
- Jo.
- Nej.
- Nähä? Vad är det då?
- En bitring som bebisar använder.
- Jaha. Var det därför den var så billig?!
- Ja och kanske därför du har ont i käkarna?
 
Nej... fan vad jag hittar på. Ja inte att jag tog med mig den, för det gjorde jag. Men han sade istället att den var av den billigare varianten, trots att jag betalade 800 kr för den, nu är det kanske 3 år sedan. Ska jag ha en bättre så kostar den mer. Runt 2 500 kr ungefär.

Nej jag använder bitringen ett tag till och så betalar jag av resten på min tandläkarskuld som han också påpekade- den ligger nu på 5 200 kr.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar