Bakgrund

onsdag 16 maj 2012

En omruskning !!

Jag var på seans igår. Föreningen vännerna hade en storseans med Anita Borg och hennes elever och det var minst sagt intressant och kul. Både Christian, Lisa och jag fick påhälsningar. Vem personen var som ruskade om mig, som hon milt sagt uttryckte det, vet jag inte alls vem det skulle kunna vara- men budskapet och det som kom fram var väl egentligen det viktigaste.
Enligt den äldre damen skulle jag sätta fart. Det var dags nu. Jag skulle ta tag i de saker som behövdes och det med en gång!

Kvinnan hade intensiv blick, med större mun än mig själv och hon var bestämd.

Jag ringde senare upp min mor för att höra om hon möjligtvis kunde förstå vem kvinnan var.
"Ja allting stämmer ju in, förutom den stora munnen"
"Jaha? På vem då?"
"På mig!"
"Ja men du är väl ändå inte död?"
"Nää, inte än. Men jag skulle också kunna tänka mig att ruska om dig."


1 kommentar: