Bakgrund

torsdag 10 maj 2012

Vackert- i den vackra kyrkan !!

Sonen konfirmerade sig i lördags! Vi samlades i kyrkan och det var så vackert. Min son står längst bak till höger och framför honom i brunt hår står min kusin. Lustigt, men sant. Bredvid henne står en tjej som gått på samma dagis som min son och som idag är bästa vän med min kusin. Sedan är det ett stort virrvarr av människor som i en tråd blandas in i våra släkter. Tror inte jag tar upp det här, för då hade ni inte fattat någonting efter att jag var klar. Eller kanske? Vill ni veta?

Smörgåstårtorna vi beställt på Smörgåstårtan var INTE värda sina pengar. Torra och smaklösa! Nu säger jag inte det bara för att jag känner och vet vem personen är - utan det var verkligen så. Jag hade hellre beställt tårtorna någon annanstans, eftersom då jag fyllde år en gång- och beställt via exet, så  ringde hon samma dag som vi skulle ha dom och sade att hon var sjuk. Har aldrig hört talas om att man kan göra det som egen företagare och ha råd med det, men det var infekterat redan då i relationen mellan henne och mig. Jag pratar om en före detta svägerska. 

Pappan till sonen tyckte att vi visst skulle beställa där, höjde rösten och tyckte att det görs inga bättre tårtor någon annanstans och då körde vi på det. Pappan blir inte så trevlig och öser galla när man säger sin mening och han hamnade väl i en konstig situation kan tänkas, (när systern som för övrigt ser ut som något som kan tänkas se ut som en galla) kanske skulle frågat varför om vi inte tog dom därigenom ?? 

Priset prutades ner lite grann och vi fick antagligen smörgåstårta därefter. Att jag dessutom var tvungen att sitta snett mittemot henne gjorde inte saken bättre, då hon ser ut som hon nyss vaknat ur koma och luften i lokalen blev så tung, att jag kunde skära i den med kniv ... jag gjorde inte som jag har brukat denna gång. Denna gången brydde jag mig inte om henne och undvek kontakt överhuvudtaget, sedan var jag glad, log, skrattade och pratade med människor som gav mig något tillbaka. Henne tyckte jag bara synd om. Jag är bara så glad att dom inte längre kan påverka mig negativt som de så många gånger gjort.

Ja, just idag säger jag min mening och jag kanske är på lite grinigt humör (PMS? Igen?) - men det är då som allt som jag hållit tyst om och bitit ihop om, kommer ut också . . .och varför ska jag vara tyst ?

1 kommentar:

  1. Vad jobbigt med relationer som inte känns bra! Och med en smörgåstårta som inte är god...

    SvaraRadera