Bakgrund

tisdag 17 januari 2012

Sun Fun and Sea

Biljetter bokas i Karon till Koh Lanta.
Mellanlandning på Phi Phi Island för att bara hoppa över till en annan båt.

Här anländer vi Koh Lanta
... och så möts man upp av denna underbara varelseBoendet här blev denna bungalow precis vid stranden. Såå nice!

I söndags tog vi alltså båten till Koh Lanta ifrån Karon och Phuket.
I Karon var de flesta buddhister och munkar gick längs vägarna. När den inhemska befolkningen kom satte sig de på knä och bugade sig för munken. Synd att jag inte fick något kort på det.

I Koh Lanta är många muslimer, men jag förstår mig inte riktigt på den där religionen och att människorna som faktiskt lever efter koranen tolkar ju den lite som de själva vill. De följer inte alls allting och en viss dubbelmoral finns. Det märker man bara som t ex på en del restauranger som kanske inte anser att alkohol ska nyttjas- men de vet ändå att det är de som västerlänningar t ex vill ha och vill köpa. Ja, då hyr de ut en bar i anslutning till restaurangen- så beställs drinkarna av personal där. Tycker han att han har ryggen fri då? Hm ?!

På vår resort här i Koh Lanta är de Buddhister. Det är lugnt och ingen hög musik, knappt någon musik alls faktiskt och defintivt inga barflickor såsom i Karon.
Det är mycket tyskar här också om man jämför med Karon där det var mycket ryssar. Våra grannar i bungalowen bredvid är misstänkt lik jugoslaver, men det finns en hel del svenskar också. Vår resort är mysig och lagom stor- precis så som jag gillar det.
Den heter Sun Fun and Sea och jag har äntligen lärt mig det nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar