Bakgrund

måndag 30 januari 2012

Thailand 19/1


Igår var jag så solbränd på kvällen att jag ångrade sololjan jag valt att använda under dagen. Min hud var inte redo för den- Hawaiian Tropic med solskyddsfaktor 6! Att dessutom ta den i ansiktet var väl inte det bästa. Jag blev en aning bränd.

Vi åt hotpan och drack en moscuito höll jag på att skriva, men en mojito- menar jag naturligtvis. Myggorna fanns där också, men jag har klarat mig relativt bra alltså. Det blev en tidig kväll- trött efter massagen och så solbrännan på det gick vi hem och lade oss. Christian gick sedan upp vid 04,00 för att han och Peter bestämt sig för att titta på matchen mellan Real Madrid och Barca som slutade med 2-1 till Barca. De gick till en bar uppe på gatan ovanför våran resort som dom kollat in tidigare under dagen.

Jag själv gick upp vid 07.00 imorse och gick min strandpromenad. Alldeles för sent! Solen går upp då och svetten rann om mig. Men mitt mål är enkelt och man ser slutet på varje sida av stranden.

Strand, sol och bad och så en halvtimme på internetcafet brevid våran resort. Några myggor dök upp och gjorde mig sällskap vilket resulterade i en harang med svordomar och viftandes med armarna så att personalen kom in och undrade om det var något jag ville beställa.

Badade i havet som vi brukar och Christian hoppade i med pengar i fickan så att sedlar flöt omkring som jag fick fiska upp. Sedan tippade vi städerskan två gånger också, omedvetandes om vad den andre just gjort gav vi henne pengar båda två med fem minuters mellanrum. Hon undrade nog och kanske fortfarande gör, vad vi ville egentligen. Men C överdrev och gav henne 60 bath medans jag tyckte JAG var generös och gav henne 20 bath. Aaaaaaaahhhh.... hahahaaaa. Men fint hade hon gjort.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar