Bakgrund

måndag 30 januari 2012

Söndag 22/1



Igår kväll åkte vi in till Saladan med en TukTuk. Jag kände mig bättre och gav mig på lite kyckling med cashewnötter. Regnet började ösa ner och till slut gick vi in och satte oss under tak.

Idag har vi gjort både strand och en mindre promenad samt massage där vi gjort den tidigare. En underbar timme med lite mindre hårda tag och så en fantastisk lunch uppe på gatan. Där uppe är dom billigare på allt. Mat, vatten och internet bland annat.

Peter hjälpte oss med bokning av hotell till Phi Phi genom agoda.com. Vilken bra sida! De bokade biljetterna skrev vi ut på internetcafet och så bokade vi färjebiljett inne vid Saladan till Phi Phi Island imorgon. Känns som om man är klar här nu och jag längtar lite hem nu- speciellt till barnen.
Läste på facebook att det var snö hemma och det känns väldigt långt bort, men det är det ju också. Sådan värme som det varit här idag, det har varit riktigt jobbigt varmt!

Tog en tuktuk med Alvefelt in till Saladan och åt middag. Idag är det tydligen Kinesisk Nyårsafton. Firades här på vår resort med en kyckling, tre koppar te och en skål med ris. Det var framdukat till Buddha och statyn de har ståendes här och det kändes ju speciellt. Annars har jag inte märkt av att de firat något förutom lite smällare här och där...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar