Bakgrund

måndag 30 januari 2012

Lördag Koh Lanta 21/1


Under strandpromenaden idag kom en ambulans farande längs med, rödljusen blinkande och jag trodde först det var någon som kanske fått hjärtproblem eller brist på vatten då jag såg en folk-klunga stå vid några träd. Jag ville ju inte vara nyfiken, tänkte på stackaren som eventuellt kanske kände sig ut-tittad med så många som sprang fram och såg bara ambulanspersonalen gå med en bår och sedan när de bar människan inlindad i ett lakan. Tänkte för mig själv att det verkade svettigt för mannen som låg på båren och att de inte hade bråttom . . .

. . . fick sedan höra att det faktiskt var en thailändare som hade fått halsen avskuren efter ett rejält festande och stort bråk med en utav sina egna inhemska invånare. Skulle inte vilja festa med dom för de verkar blanda både sprit och rök. Veté sjuttan om de inte hade missförstått mig och min humor också- det kan ju ställa till en hel del . . .

Fick en släng av magsjuka idag och har både kräkts och gjort annat- är fortfarande lite orolig i magen men käkar lite nötter och dricker en cola nu för att få det hela återställt.


Tog moppen in till Saladan och kollade med en Travel Agency om att resa härifrån Koh Lanta till Phi Phi Island på måndag och så till Phuket på onsdag och lite om boende där. Verkar som om det är lite dyrare på Phi Phi. Vi har ju bott relativt billigt och så har vi fått frukost med i priset än så länge.
Stannade sedan till på en market där det skulle vara lite billigare, men det vet jag inte längre om det var. Inne i affären fanns det till och med ett stort altare som jag bugade för och kände nästan hur jag höll på att spy rätt över statyn av Buddha. Det hade nog inte varit populärt! Mådde rätt illa alltså, men klarade både det, den sura personalen utan leende och vägarna med gupp.

Vi lämnade in lite tvätt till vår resort idag. Vi trodde det kunde vara dyrare här, men det är förvånansvärt billigt där vi bor. Uppe på gatan har allting annat varit billigare, men tvätten här på "bungalowhotellet" kostade bara 35 bath för ett kilo. Har annars sett på andra ställen för 60 bath!

Lämnade tillbaka moppen och jag känner mig bättre nu. Annars finns det en man med rullstol lite längre bort på stranden- han kanske kan låna ut den till mig nu med alla de krämpor jag faktiskt har. Jag har ju inte dragit upp alla här - men de är en hel del ... (ömma fotdynor, skavsår mellan benen, ont i ryggen, axlarna, magen och illamående...) för att inte tala om myggbetten som kliar . . .och så har jag ju bränt mig också. ;-)

Åt lite på "vår" restaurang och beställde in ris med wokade grönsaker i ostronsås. Fick nästan i mig allt och så en lördag som den här blev det lite lördagsgodis också
- två kolor Riesen !!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar