Bakgrund

torsdag 29 augusti 2013

En bra dag

På jobbet får jag annat att tänka på än saker som bekymrar mig och saker som jag inte kan påverka. Men man undrar ibland hur andra människor fungerar. Jag blir ledsen när jag tänker på det. När man haft vad man trodde en god vän och så har man inte det längre. Vännen fanns bara, när det gick vännens väg. . . Många tankar på sonen också- men idag verkar det gått bra och man kanske kan få honom på andra tankar.

Idag har jag gått på 5:2 dieten. Den där dieten när man fastar 2 dagar i veckan (ej sammanhängande) och får som kvinna äta 500 kcal per dag. 
Så idag kl: 12:00 blev det 1 äpple, 100 gram keso och 100 gram morot till lunch. Detta blev 189 kcal. 
Massa vatten under dagen och när klockan var 18:00 fick jag till det med 150 gram kokt ägg, en färsk champinjon =P 100 gram fetaost och 20 gram rödlök. Halleluja! Detta blev totalt under dagen 500 kcal.
Med detta kan man tydligen både leva längre, må bättre och gå ner i vikt.
Är förvånansvärt inte hungrig och jag känner mig helt ok. Imorgon är en annan dag! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar