Bakgrund

onsdag 17 november 2010

En resandes upptäckt

Det här med kollektivtrafiken kan inte nog bli för tjatigt. Man upplever något nytt varje dag och ibland blir jag trött, ibland inte.

Åker man inte framlänges, kan man åka baklänges och nuför tiden också på sidan. Det sistnämnda känns lika obehgaligt som att åka baklänges. Var ska man fokusera blicken?
Och vad ska man göra med dåliga andedräkter, när personen i fråga bredvid dig sitter med öppen mun och inte alls har någon känsla för det. Ska jag be personen stänga munnen och säga som det är eller ska jag ha med mig en påse med tuggummi och bjuda på lite försynt eller ska jag helt enkelt stå ut, hålla andan och bli lite lätt illamående och bara hoppas att personen snart ska gå av?

Ja, det är tunga frågor det här. Hur gör vi?

1 kommentar: