Bakgrund

söndag 14 november 2010

Växthus -not!

Jag är som sagt inte mycket för växter. Jag kan tycka dom är fina att titta på- både blommor och växter, men jag kan inte sköta dom. Jag glömmer vattna och till slut ser dom ut som om de bott i ett hus utan kärlek över huvudtaget.

Det enda levande jag har hemma just nu är en orkidée som jag fick för några veckor sedan och som jag för övrigt är väldigt förvånad över att den har överlevt- för det var verkligen länge sen jag vattnade den. Ska göra det alldeles strax! Den andra växten som levt ett mycket bra tag är en kaktus jag köpte till Tobias för över ett år sen. Den var jätteliten då- men har nu växt så mycket att den inte hade någon jord kvar- utan bestod enbart av rötter. En kaktus är väldigt tacksam och behöver inte vatten så ofta- så den gillar vi!!!


Nu blev det tyvärr så att när jag skulle bädda sängen så fastnade täcket i en av de taggar som stod rakt ut. Hela kaktusen flög med täcket och jag försökte skaka mig av den, utan resultat. Jag blev irriterad och slet loss kaktusen och slängde den rätt i papperskorgen. Den lilla jord som ändå fanns kvar- låg på golvet. Det fanns inget, vad jag tyckte, kvar att spara.


Så kommer Tobias hem och ser sin kaktus i papperskorgen. Vad gör du?? säger han. Jag förklarar och han utbrister: Detta är ju ett av mitt livsverk (lite på skoj, men ändå lite allvar).


Det slutade med att vi gick och köpte blomsterjord och har nu planterat om den. . .


Jag ska alltså INTE ha något växthus!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar