Bakgrund

torsdag 4 november 2010

Onsdag

Det blev kolsvart på himlen igår. Efter en frukost med barnen och uppstigning kl 9.00 så sprang jag omkring och tjoade över att det var såå mysigt att vi var hemma, inomhus och hade tänt massa ljus när det där ösregnet kom. Himlen öppnade sig och det var verkligen mörkt ute.

Barnen tittade på mig och undrade varför jag var så glad över detta . . . "Jooo...det e jättemysigt. Nu kan vi baka och bara vara med varandra." Nejj... vi vill spela data!! ropade barnen tillbaka.
Det slutade med att ingen lyssnade på mig, barnen började bråka över datorn och att jag i min tur blev så förbannad över detta, så jag drog ut sladden från datorn så fort att jag fick själva kontakten rätt i ansiktet. Nu är jag helt röd mitt i pannan och har ett litet jack där. Den där datorn kan göra mig vansinnig !!! Om inte annat så gör den barnen beroende!

Barnen gick ut och jag varvade ner med min värmda vetekudde och kaffe med en väninna som kom med sin dotter. Väninna! Vad fint det låter . . . men vad ska man annars säga?

Något bak blev det inte. Men jag hade fullt upp med att städa, tvätta och bara trivas hemma.
Barnen kom in lite senare och bad om ursäkt. Då åt vi korv med bröd och min röda fläck i pannan hade övergått till en skimrande blå färg. . .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar