Bakgrund

onsdag 17 november 2010

Släkt- far och antecknande


I söndags på fars dag åt vi god middag hemma hos Mor och Far. En jättegod köttgryta som jag måste göra själv. Receptet har jag redan fått. Jag ska bara få tiden till att göra det och det lär bli en dag när jag inte har jobbat.
Min kära syster blev plötsligt intresserad av hur släkten ligger till och tog fram papper och penna, satte sig ner och började anteckna- samtidigt som frågorna haglade och min kära mor blev så trött att hon tog sig åt huvudet.
Vi fick svar på en del frågor och det blev riktigt intressant när min far började berätta saker som man inte visste om. Kan vara att man inte varit intresserad innan utan att det i stundens allvar blev riktigt roligt.
Annika tog detta på fullt allvar och antecknade för fullt.
Puss på syster yster.

1 kommentar:

  1. Bra där Annika! Det är ju faktiskt både kul och intressant att veta om ens rötter. En vacker dag är det för sent att fråga...
    Jag har en liten del av mitt släktträd nerskrivet:
    http://camillosblogg.blogspot.com/2010/04/slakttrad.html
    Krama syrran och mor och far från mig!

    SvaraRadera