Bakgrund

torsdag 12 augusti 2010

Barnvagn

Jag fick sålt barnvagnen igår. Han undrade om jag hade haft den till mina barn. Nja, bara till tio-åringen fick jag hasplat ur mig. Han blev helt tyst. Det blev jag med. Jag kom plötsligt på att vagnen var en 2004 års modell och räknade snabbt ut att då skulle min tio åring varit 4 år när han satt i den och om jag hade köpt den som ny dessutom. Jag räddade situationen och sa att jag bara använt den som sittvagn då till och från dagis... och att den bara stått sen dess. Ok...svarade han och undrade hur man fällde ner ryggläget. Det slutade med att han själv kom på det, efter att jag hade lagt mig ner på golvet, tittat underifrån och ryckt upp och ner frenetiskt utan resultat. Hm... jag är ingen bra säljare. Det minns man ju sen jag skulle sälja bilen och jag inte hade mina papper i ordning.

Mina barn tjoade när han gick och sa högt "Welcome to the buisness family" och sedan fyllde någon i " Welcome to Mamma Pant". Förstår inte alls vad dom menar... =)

Jag tjänade 5oo kr och tar med mig barnen in till stan och kulturkalaset i em för att fira detta!
Trädgårdsföreningen har nog något roligt för barn.

2 kommentarer:

  1. Wow, vilket fynd den där vagnen blev! Hoppas ni får det trevligt på kalaset för de pengarna!

    SvaraRadera
  2. Ja, visst blev det en oväntad inkomst. =) Vi hade det trevligt...men inte så mycket att göra egentligen.

    SvaraRadera