Bakgrund

måndag 16 augusti 2010

Småkryp


Vaknar och börjar dagen med att dammsuga upp småkryp i köket. Det är nu invaderat av små spindlar, pappa långben, silverfiskar och för att inte tala om bananflugor! Kan se rätt spooky ut om man tittar in här genom köksfönstret kl 06.00 på morgonen och se mig med ett dammsugarrör i högsta hugg längs med väggar och skåpsluckor. Håret på ända och en mycket trött min som suger upp allt jag kan få tag i. Jag känner mig lite lätt hysterisk över alla dessa småkryp. Glas med en blandning av allt som de där små bananflugorna dras till, står och har stått i en månads tid på diskbänken och det är nu överfyllt av alla små äckliga flyfä . . .

När jag dessutom är i badrummet och får syn på en större spindel på schampooflaskan och en pappalångben strax bakom mig undrar jag varför alla dessa djur hemsöker just mig!? Me not like!!! Ska inte Simba- the cat vara till hjälp här och var är han förresten?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar