Bakgrund

fredag 13 augusti 2010

Kändishörnan

Dessa gamla fina tavlor som hänger lite överallt, får en att tänka på vilken historia musiken har med sig. Jag har aldrig tänkt överhuvudtaget på hur det fungerar det här . . . jag sitter fortfarande bara och lyssnar på vad de pratar om och hur kunniga dom är! Dom flesta som arbetar här har något eget på hemmafronten. Antingen spelar dom i ett band och åker på turne då och då samt har sitt egna musik"företag" hemmavid.


Ibland ropas det i högtalartelefonen och ibland får man ett mail som en uppmaning "Om Björn Rosenström kommer, så står hans skivor i hissen!" eller "Anteckna att Nick Borgen ska ringas upp vecka 33!"

Eh hm... det är vardagsmat för andra, medans det för mig känns helt out of space. Ska Björn Rosenström komma hit?

Eller som när Emma 25 år ska träffa Glenn Hughes inne i stan för en intervju om hans kommande skiva. Men? Är inte det han i Deep Purple? säger jag. Jo, han var både sångare och basist i Deep Purple och i Black Sabbath, fick jag förklarat för mig av någon som är minst tio år yngre. Men?? Ska du?? Jaha?!! Jag kan inte riktigt förstå allt som händer runt omkring.
Efter helgens bravader och "Way out West" i Slottskogen, pratas det friskt om alla band som spelat och alla har sina favoriter. Jag känner mig som en alien i deras värld när de sitter under måndagsfrukosten och diskuterar.

Litteratur som detta ligger i lunchrummet. . .


...och litteratur som detta läser jag hemma...

Undrar om man precis hinner sig lära något lagom till att man ska sluta?!

2 kommentarer:

  1. Ja dessa kändisar. Lustigt nog så har jag haft Nick Borgens dotter på mitt gamla jobb, Björn Rosenströms son på mitt nuvarande jobb (fast jag visste faktiskt inte ens vem Björn var...) och tro det eller ej; jag har varit på efterfest med Glenn Huges och John Norum på det glada åttiotalet på hotell Gothia! Rock-SM typ 1988! Intressant va?! ;-)

    SvaraRadera
  2. Nää Camilla?!! Du är ju riktigt med i svängarna!! :) Vilka meriter... KUL!! :)

    SvaraRadera