Bakgrund

tisdag 17 augusti 2010

Kattis

Han är underbart go Simba. Ser ni att han skelar lite? Undrar ibland om han verkligen är helt hemma. Han är jättego och kelig men också väldigt snabb i vändningarna. Han ramlade ut från tredje våningen när han var liten och slog i huvudet i cementbetongen. Vi åkte in med honom till Blå Stjärnan och trodde verkligen att han hade skadat sig rejält. Det kom blod ifrån ögat och öronen och han både kissade och bajsade ner sig på vägen dit. Chockskadad antagligen. Men efter det tycker jag att han blev lite knepig. Jag menar såhär t ex. En katt kommer upp på vår balkong och sätter sig och fräser åt Simba som bor här. Simba säger inte ett ord. Nej, han kan inte prata- men han borde kunna fräsa ifrån och markera att HÄR BOR JAG. Hit men inte längre typ...

Han är rätt cool i och för sig, han har pondus och känns trygg med sig själv. Men grejen att han dessutom kissat inne ett flertal tillfällen har fått mig att fundera vad det är han har protesterat mot. Jag har haft funderingar det sista halvåret- funderingar på att han kanske inte är helt frisk. Men nu känns det lite annorlunda!


Här är han ju... varför tar du inte spindlarna och flugorna och hjälper till lite ?!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar