Bakgrund

måndag 23 augusti 2010

Heffa?


Och så kom vi iväg och tränade idag efter jobbet. Sååå gött! Först köpte vi var sina skor som vi sedan så snyggt hoppade omkring i där inne i salen. Nu slipper jag ha de där för stora skorna som faktiskt tillhör min son som är 13 år. Ja, det är sant. Han växer och gror och blir bara större och längre. Min prins!

När man tränar box ska man ha mittslar och handskar och vara två och två. I dag var det jag och min underbara dotter. Enligt googlesökning på boxaerobic står det att både kropp och hjärna jobbar och är en unik workout för hela kroppen som verkligen ger resultat. Jag håller med! Man tänker absolut inte på någonting annat än just det man håller på med. Underbart.

Vad jag däremot förundras över är att vid varje tillfälle jag ska träna box och har på mig dessa stora handskar, så börjar det klia i min näsa. Ja, det är ju bara två stora heffaklumpar som man har på händerna och att då försöka klia sig i ansiktet är ju mer eller mindre omöjligt. Doften av händerna efter ett sådant pass och sådana handskar är inte heller att leka med. Man blir lite lätt illamående- men det är något man får stå ut med. . .

2 kommentarer:

  1. Hahaha, vilka inre bilder jag fick nu. Av när man kliar sig på näsan med boxhandskar på... :-)

    SvaraRadera
  2. ja, det var svårt...och så började det klia ännu mer... :)

    SvaraRadera