Bakgrund

tisdag 17 augusti 2010

Semestern är slut

För många i alla fall.
Spårvagnen var idag överfull och det var svårt att få plats. Alla ser trötta ut, men det finns en och annan som livar upp stämningen med positiv anda och energi.

Som han gubben bakom mig. . .

Han luktade i och för sig väldigt illa, han var full och hade jättedålig andedräkt. Han pratade om allt och ingenting, men diskussionen blev lite väl högljudd när han argumenterade med sig själv. Ämnet var solarium.
Polettneger, kallade han dom som solade solarium! Hur han nu kom på det vet jag inte men plötsligt ändrade han ämne och undrade hur fan man kunde sitta och läsa nyheterna om någon som blivit nerstucken i sin lägenhet- jävla frosseri om andras olycka alltså ...
Ja, han syftade på alla metroläsare på spårvagnen som faktiskt såg jätteroligt ut när jag tittade mig omkring och alla hade varsin metro som de läste i.

Jag tycker det är skönt att sommaren på ett sätt är "slut". Jag har tänt lite ljus här och där och njuter av myset och den lite svalare luften. Om jag sedan lite längre fram på höstkanten vill bli en polettneger, så kanske jag bara blir det- utan att säga något till mannen på vagnen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar