Bakgrund

måndag 30 augusti 2010

Underbara Måndag

Med så vackert väder promenerade jag idag rätt långt efter jobbet. Tanken var att äta en sallad på vägen och målet var ett speciellt ställe där jag vet att dom bara har sååå goda sallader. Jag var rätt hungrig och gick och gick tills jag märkte att klockan också gick. På vägen såg jag valstugor lite här och där och reklampelare, där miljöpartiet bland annat vände sig till människor och att de skulle bli egna företagare, där med kommer det bli flera jobb. Men jag kan säga att om man startar ett eget företag, så har man inte råd att anställa någon de första åren iaf. Man måste vara beredd på att jobba 12 timmar om dagen. Fast det blir ju en arbetssökande som försvinner och kommer in på arbetsmarknaden åtminstone! (därav jag) ;)

Kan meddela att blodsockret var väldigt långt ner när jag kom fram och märkte att mitt favoritställe hade stängt. Mm... när jag tittade på klockan såg jag att den var så mycket att det var till att välja första bästa ställe om jag ville ha något. Det blev en sallad, men den var inte så speciell som den jag hade spetsat mig på.

Löpsedlarna skriker varje dag; GÅ NER I VIKT

Jag skriker tillbaka; JAJA!!

Nu på löpsedeln stod det på vägen hem; RASA I VIKT MED 5- DIETEN

Ja, visst. Eller varför inte; GÅ SÅ LÅNGT DU KAN KOMMA TILLSALLTINGHARSTÄNGTDIETEN??

1 kommentar: