Bakgrund

tisdag 21 december 2010

Bil eller vingar

Jag kör bil till jobbet den här veckan och det är underbart. Känslan av att ta sig vart man vill utan att planera in i minsta detalj eller att behöva åka runt halva stan är bra. Jag sitter och pratar för mig själv, gör jag. Jag vet inte om det troligtvis. Inte förrän jag kommer till strax utanför Tingstadstunneln en bit ovanför, där det sitter hundratals svarta fåglar på ledningarna. Sitter dom inte där så flyger dom strax runt omkring och vi pratar klungor nu. Det är då jag säger högt "Men det här verkar ju sjukt onormalt!!" och det är också då jag kommer på att jag faktiskt pratar för mig själv.

Det är rätt skönt måste jag medge, att köra bil alltså. Jag saknar bil och när man kör en sådan nyare bil som jag gör just nu så vill man gärna ha en egen. Eller så skulle man vara en fågel, så kunde man flyga vart man ville. Och när man kom till strax ovanför tingstadstunneln kunde man satt sig på ledningen där och ta sig ett snack med någon av de andra hundra fåglarna (istället för att prata för sig själv.)

En ny bil är alltså mitt mål. Nästa år får det bli!

1 kommentar:

  1. Ja visst är det skönt med egen bil och friheten som följer med den. Fast såhär års vettesjutton, det är bara halt och man måste starta bilen minst fem minuter innan man ska åka (inte bra för miljön...) sen stå och skrapa tills fingrarna blir blåa och frusna och bilen hinner ändå inte bli varm innan jag är framme på jobbet... Nä, usch vilket gnäll! Skäms Camillos! Det är väl ingenting jämfört med de stackarna som måste stå på en hållplats och frysa plus att det verkar vara förseningar i kollektivtrafiken hela tiden...
    Äsch, märks det att jag längtar till våren?

    SvaraRadera