Bakgrund

söndag 26 december 2010

Mahjong


Jag har blivit beroende av ett spel. Mahjong.

Jag spelar minst en gång varje dag. Varje dag har man en chans att vinna ett mynt eller extra tid. Mynten använder man sedan man sparat ihop till fler och eventuellt vill köpa sig en biljett till Asien, Australien eller Europa. Det är då du om möjligt åker förbi dina "kompanjoner". De som du bjudit in att spela spelet med dig för att du själv ska komma längre.

Vinner du extra tid, kan du få extra poäng och på så sätt komma över både ditt egna personliga rekord.... eller sin motståndares.

Ja, jag har verkligen fastnat för det här. Men det är ju harmlöst. Det kostar ingenting och jag gör inget dumt. Det tar lite tid, det gör det. Men att klicka på de där brickorna och hitta par så snabbt som möjligt, ger mig en kick. Jag gillar det.

Just nu är jag i Afrika tror jag. Det spelar faktiskt ingen roll. Jag gör något jag aldrig trodde för ett år sedan jag skulle göra. (Jag hade aldrig gett det tid)
Nä, nu måste jag fortsätta spela... jag kan faktiskt hamna i Australien snart. ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar