Bakgrund

söndag 12 december 2010

Mötesplatsen


Det här med kontaktannons eller vad man ska kalla det för, det är nog inte min grej. Jag blir rastlös, orkar inte sitta och skriva till folk (även om jag nu tycker det är roligt att skriva) ... sen är det där med att hitta någon som man tycker både ser trevlig och attraktiv ut, samt att man har något gemensamt. Sättet att skriva på är ju också någonting man tittar på och man vill ju gärna förstå vad personen pratar om.

Nu har jag fått så många konstiga brev och mail, så jag blir bara irriterad. Har personen dessutom ingen bild på sig själv, blir man ännu mer irriterad. Jag kan ju sitta och slösa tid på att snacka med ringaren i notre dame! Ja, jag vet hur dumt det låter... man ska inte gå på utseendet och bara vara ytlig, men nånting måste man ju faktiskt tycka om i det man ser och eventuellt ska bli förälskad i. Att då sitta och försöka hitta en kemi i ord, som skrivs utan att veta vem den andre personen är, nej det känns inte som om att det är min grej.

Kan någon förklara för mig, vad någon menar med att öppna en konversation så här:

hej god kväll allt väl? hur ser söndag ut?

Först observerar jag att killen kan inte det där med stora bokstäver i början på en mening, inga kommatecken och till slut undrar jag då vad han menar med hur söndagen ser ut. Menar han vädret, statusen här hemma eller vad? Hur ska jag kunna svara på det innan söndagen ens har kommit?

Mitt svar blev:

jo tack bra hur är det själv? hur ser hela veckan ut?

Jag vet inte om han fattade, men antagligen tyckte han att mitt svar var lika konstigt som jag tyckte att hans fråga var, för jag har inte fått något gensvar efter det och det är inget jag eftersträvar heller för den delen. Nej, jag vet faktiskt inte vad jag ska säga om det hela. Ska man ge det en chans iaf kanske? Har man blivit bränd en gång, så vet man ju åtminstone vad man ska titta på för tecken igen, för att inte åter igen råka ut för samma sak.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar