Bakgrund

fredag 17 december 2010

Oj då?!

Jasså, då är det fredag. Som jag har längtat! Varje måndag längtar jag till fredagen och när den kommer, så är jag så trött så jag håller på att gå av...

Jag har inte bara gått av idag... igår gick hjärtat sönder konstigt nog- jag trodde inte det kunde gå sönder mer.

Men nu ska jag ta mig samman... idag ska vi på julbord med jobbet och det kan bli trevligt. Vi ska till en italiensk förening och där kanske man träffar nån snygg italienare?

Apropå det, så gick jag fel häromdagen. Det regnade, var kallt och allmänt blåsigt. Jag hade mitt paraply uppfällt och höll det nästan framför ansiktet för att det inte skulle flyga iväg. När jag var framme vid jobbet, öppnade jag dörren och gick in. Jag var i andra tankar och undrade varför alla pratade italienska plötsligt?! Det visade sig att jag gått in till den där italienska föreningen som vi ska till ikväll... dom tittade med stora förvånade ögon på mig. Det gjorde jag med, fast på dom- när jag väl fällt ihop paraplyet. Då var det inga snyggingar, men de var trevliga män i övre 60-årsåldern. Ja, ja...dom kanske har några söner...?

:)

1 kommentar:

  1. Allting kan gå itu, men ett hjärta kan gå i tusen bitar...
    Låter som att du behöver en styrkekram, så varsågod, här kommer den! KRAM!

    SvaraRadera