Bakgrund

lördag 18 december 2010

På & bredvid spåret

Både bildligt och bokstavligt.

Innan vi gick till den italienska föreningen, spelade vi spelet "På Spåret" på jobbet.Vi satt i våra mysiga fåtöljer, drack öl och svarade på frågor. Ja, jag kunde inte svara på så många- men en kunde jag.

- Fisken Doris i Hitta Nemo led av en sjukdom- vilken?
- Tillfällig sinnesförvirring! Ropade jag.

Sedan drabbades jag också av det. Tillfällig sinnesförvirring. Nere i lokalen vid Italienska föreningen, kunde jag inte hitta tillbaka till mina arbetskamrater efter att ha varit på toaletten, så jag hamnade i köket med två italienska kockar, som inte lade ner sin själ i maten . . . nej, dom lade ner annat däri och det var inget att rekommendera. Jag hade fått för mig att det skulle vara julbord, men ack nej. Det var pastaskruvar med parmesanost på. Mat man gör hemma när man inte har råd med nåt annat och har bråttom. Min arbetskamrat som är vegetarian fick en klump med mozarellaost och färska tomater. Såg ut som den kom direkt ifrån en nyöppnad Euroshoppersförpackning. Vilken middag! När jag sedan beställde in en irish coffee, fick jag ett glas med 80% ren sprit, socker och utan grädde. Den satt fint vill jag lova.

Några snygga italienska söner fanns det inte, men jag hade trevligt ändå- jag spelade biljard med några av inventarierna !

Sedan promenerade jag längs spåret hem imorse och har nu kört mina föräldrar till Landvetter Flygplats. Dom ska fira jul i Puerto Rico och jag har nu blivit med bil i en vecka framöver. Underbart härligt. Det var längesen jag körde bil och jag har verkligen saknat det. Nu kan man ju åka lite hit och dit...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar