Bakgrund

fredag 16 december 2011

Checka ut och in

Jag har åkt tåg två dagar i rad. Lerum tur och retur. I regn och blåst. Hjälpte C med packning, flytt och städning. Nu är det bara min flytt kvar och jag ser verkligen fram emot den.

Centralstationen är en trevlig plats. Människor kommer, går och alla verkar glada. De är på väg någonstans. Att ta pendeln till och från Lerum känns lite som om om man är på semester. En trevlig röst ljuder i högtalarna att dörrarna stängs, man är välkommen på resan och man påminns om att inte glömma checka ut. Jag blir bara väldigt förvirrad av hur man checkar in. Blå eller gul apparat? Plus V S KLAR? Jag ser mig om efter tågvärden och där kommer hon. Vacker som en dröm- dessutom bryter hon på norska. Jag tycker norska är ett fantastiskt härligt språk, det låter glatt och akkurat. Kombinationen av denna skönhet och dialekt gör att jag inte hör vad hon säger. Jag var helt fascinerad! Ska det verkligen behöva vara såhär? Jag menar, jag är ju inte ens lagd åt det andra hållet och klokare blev jag inte heller. Fram för lite fulare människor. . . som inte är så koseliga, tack.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar