Bakgrund

fredag 16 december 2011

Med bil en vecka

Jag körde mor och far till Landvetter imorse. Klockan 04.30 kom dom och hämtade upp mig och så får jag låna bilen under veckan. Dom skulle till Lanzarote och just nu åker dom säkert buss där nere för att komma till hotellet.

Jag sladdade omkring med bilen och fick en idé. Jag åkte till medborgarkontoret i Tynnered där jag tänkte att dom skulle hjälpa mig med en överklagan mot skolskjutsen som jag fick avslag på. Förstår inte varför inte pappan engagerar sig mer, men han anser ju att det är jag som får ta tag i detta eftersom det är jag som ska flytta. Kan så må vara, men det är ju ändå hans stadsdel som motsätter sig skolskjuts de veckor sonen ska vara hos honom. Inte där jag ska bo.


På medborgarkontoret var dom hjälpsamma och tillmötesgående, men de kunde inte hjälpa mig mer än med det jag redan kan. Skriva. Så jag åkte hem igen... men stannade till på solhuset och solade 20 minuter. Härligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar