Bakgrund

måndag 5 december 2011

In till stan och hem igen


Jag liftade in till stan och en timme tillbringade vi inne på Otterhällagatan. Den trevliga läkaren och den trevliga barnpsykologen ställde frågor och ca hundra frågor senare flanerade jag neråt och bortåt polis-stationen vid svingeln. Jag ansökte om pass och blev tillsagd att varken le eller skratta in i kameran. Slutade med att jag såg ut som en riktig bandit med stora påsar under ögonen. Påsarna hade inget med leendet att göra, men de framträdde mer och det var det man lade ögonen på när man tittade på bilden.

Fick underteckna och lämna mina fingeravtryck på en skärm. . . sedan tog jag spårvagnen hem med tankar på Criminal Minds, Bones och CSI. Jag flummade iväg och sitter nu och funderar på om jag verkligen kommer komma in i något annat land med det foto som blev taget. Tjejen i luckan garanterade detta. I really hope so!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar