Bakgrund

måndag 19 december 2011

Jag är glad idag, men ändå lite grann känslosam. Jag har varit på BNK och träffat Sven och Gunnar och jag måste säga att jag älskar dom. Visst, det kan låta krasst... men dom är ju så bra. Det dom säger stämmer, dom förklarar också att S är en underbar fantastisk människa som har svårigheter och att han faktiskt vill bli hjälpt. Dom sa " Alla människor föds i olika modeller. Någon som Pippi Långstrump, någon annan som Tjuren Ferdinand... det gäller bara att bryta vissa mönster och att få den hjälpen. Det kan vi hjälpa till med här." Jag vill gråta lite över deras förståelse, för det gör mig så glad!

Jag hade bil idag och slapp spårvagnar och bussar- men drabbades istället av bilkö och förvirring av jämna och ojämna veckor... ja skylten där jag skulle parkera menade på att jag inte fick stå där under jämna veckor. Men hur ska jag kunna veta bara sådär vad för slags vecka det är?

Igår fick jag sålt bokhyllan jag hade i källaren. En jättetrevlig tjej kom från Bollebygd och hämtade den. Jag frågade om hon ville ha något mer och då pekade hon ut en spegel också. Den kan man måla i vitt sa hon... jaha? tänkte jag och ville genast ändra mig, för jag vill ju själv ha saker i vitt... men nä, jag stod kvar vid mitt beslut, jag måste ju faktiskt bli av med saker... så nu blev det genast bättre med plats i källaren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar